[pp-org] Pytanie dot. wolnej edukacji

Bernard Pyszkiewicz | Polska Partia Piratów bernard.pyszkiewicz w polskapartiapiratow.pl
Nie, 16 Gru 2018, 19:34:13 CET

Pisanie stwierdzeń ze "coś się wydaje" lub "coś byś chciał" nie ważne,
ja czy ty, mija się z celem, ja nie jestem pracownikiem naukowym, ty nie
jesteś pracownikiem naukowym, to poco piszesz co ze coś byś chciał np.:
profit. To nie ma żadnego sensu, Ważne jest co _powinni_ cieć pracownicy
naukowi, a oni powinni chcieć tego _co_jest_możliwe_.

Posłuchaj i spróbuj zrozumieć nie chodzi o to ze "napiszesz coś mądrego"
i chcesz za to dostać "profit", chodzi o to być napisał coś mądrego,
przechodzisz nad tym do porządku dziennego, i dlatego że nie rozumiesz
zasady działania mechanizmu czasopism naukowych , prowadzi do twojej
dezorientacji.

Po pierwsze skąd Ja, ty, ktokolwiek ma wiedzieć ze to co byś napisałeś
będąc naukowcem (choć nie jesteś) ma sens, bo ty tak myślisz, bo ci ktoś
tak powiedział byś go polubił, za to dobre słowo ?????
Nikt nie wie !!!!!!!!!!!!!!! o to chodzi , oto chodzi (SKUP SIĘ TO
WAŻNE) byśmy w jak największym stopniu właściwie ______wycenił_________
wynik pracy jakiegoś naukowca.

Dlaczego wydawcy nie mogą płacić za publikacje, to proste , muszą być
osobami o nieposzlakowanej reputacji. O co chodzi , o to ze jeśli na
przykład: wydawcą jakiegoś czasopisma naukowego to zamiast umieści w nim
twój artykuł, zamieści artykuł swojego kolegi z jego uczelni,to on mu
się w przyszłości jakoś odpłaci. już rozumiesz ??????

I tak zachodzi w tym obecnym systemie ukryta korupcja, na kilka różnych
sposobów.

Widzisz piszesz ze wynagrodzenie przez pierwsze 2 lata - co pokazuje ze
nie rozumiesz istoty działania tego systemu, tłumacze ci to od początku
ze formułujesz błędne pytani i dlatego musisz dochodzić do błędnych
odpowiedzi. Pomyśl jakie ma znaczenie czy byś dostawał wynagrodzenie za
każdy pobrany artykuł przez 2 czy prze 2 000 000 lat, przecież i tak
zajdzie sytuacja korupcjogenna o której ci pisałem.

Proszę cię nie mam siły pisać w kółko tego samego a Ty nie czytasz ze
zrozumieniem.

Błagam napisz ze w końcu zrozumiałaś to co napisałem powyżej i też
poprzednio, ręce mi opadają.

Żeby Ci ułatwić wyzwolenie się z obsesji rozmyślania o spłacie kredytów
i jak to odbiera ci rozum , postaram się podać alegorie:
"
Wyobraź sobie ze jesteś zdesperowanym dyrektorem Pogotowia ratunkowego i
ze względem na to ze są osoby które nie mają ubezpieczania i tym samym
udzielając im pomocy ratującej życie , nie można odzyskać poniesionych
kosztów.

Wymyślasz ze "każdy ratownik pogotowia" ma mieć terminal do transakcji
kartom bankową, i ty jako pracownik karetki stoisz teraz nad nierającym
człowiekiem po wypadku samochodowym i krzyczysz na niego by wpisał pin
do karty bankowej która znalazłeś w jego portfelu,

OCZYWIŚCIE DOPROWADZI TO DO MASOWEGO LUDOBÓJSTWA
"

bo ty chciałeś dobrze,

Tak samo jest z  pisaniem ze autor artykułów naukowych ma za nie
dostawać wynagrodzenie od wydawców. Ja tych wydawców nie lubię, ale to
nie ważne , ważne jest to ze pomysł by oni płacili naukowcom jest
SAMOBÓJSTW CAŁEGO SYSTEMU CZASOPISM NAUKOWYCH

ps: naukowcy muszą dostać pieniądze z innych źródeł , a to ze one
działają patologicznie  w Polsce nie znaczy ze można zniszczyć system
czasopism naukowych.
Ja na przykład uważam ze ich sukcesy w publikacji w jak najlepszych
(open access) czasopismach naukowych, jak najlepszych recenzji naukowych
i  jak największej ilości pozytywnych cytowań powinny mieć przełażenie
na "bajońskie premie", tym którzy piszą rzeczy których nikt nie chce w
ogóle czytać nie płacił bym wcale. Oczywiście te bajońskie premie (jak
te które dostają chińscy naukowcy którzy odnieśli sukces) musiały by być
przekazywane przez nowy system podległy ministerstwu, a nie broń boże
przez przeżartą korupcją uczelnie.

Proszę napisz ze w końcu zrozumiałość ;|

p.b.