[pp-org] Pytanie dot. wolnej edukacji

daniel.maksymow w tuta.io daniel.maksymow w tuta.io
Pią, 14 Gru 2018, 10:19:38 CET

Nie jestem pracownikiem naukowym. Po prostu zaslyszalem od ludzi, ktorzy tam sie kreca ze pensje sa tragiczne. To, ze patologia nie bedzie utrzymywana, bo zalozmy ktos bedzie pisal glupoty tylko dla grantu, faktycznie ma sens i znam taki przypadek. I ma sens dla mnie by nauka sluzyla ludziom i postepowi ale nadal nie czuje jaki bylby nowy system gratyfikacji, ktory mialby powstac? Czy myslisz bardziej ze pracownicy naukowi powinni dostac podwyzki, natomiast wszystkie publikacje powinny byc upublicznione? Ale tutaj z kolei widze klopot czy mieliby oni motywacji by cos pisac? Nie jestem naukowcem wiec trudno mi to ocenic. Z drugiej strony gdybym mial napisac cos madrego co wiaze sie z moim zawodem, a ja jestem w nim specjalista to na pewno chcialbym miec z tego jakis profit. Moze to by byla podwyzka w pracy i jakas powazniejsza posada w innej firmie ze wzgledu na wpis do CV. Ale moze i jakies wynagrodzenie chociaz przez pierwsze 2 lata. Na pewno w pewnym sensie cieszylbym sie, ze moje wypociny ktos przeczytal przeanalizowal i dal pozytywny feedback badz poprawki.

Z drugiej strony mysle, ze fajne tez publikacje moga powstac z pobudek hobbystycznych, no ale w piramidzie Maslova takie rzeczy sa pozniej. Najpierw staramy sie zaspokoic podstawowe potrzeby, a na nie w Polsce niestety nie kazdemu wystarcza srodkow.
Oczywiscie rozumiem problem ale niezbyt czuje rozwiazania.

Nie zgadzam sie z tym ze to jest kwestia wiary, poniewaz sam problem dotyczy po czesci monopolu "czasopism naukowych" i sprzedawcow takich jak Amazon. Z ktorych wlasnie te materialy sa piracone... Z racji wysokich marz i zyskow tychze firm.--
It's the job that's never started as takes longest to finish.

Dec 13, 2018, 11:33 PM by bernard.pyszkiewicz w polskapartiapiratow.pl: