[pp-org] Pytanie dot. wolnej edukacji

Bernard Pyszkiewicz | Polska Partia Piratów bernard.pyszkiewicz w polskapartiapiratow.pl
Czw, 13 Gru 2018, 23:33:46 CET

Obawiam się ze patrzysz na zagadnienie zbyt wąskiej perspektywy - swoich
dochodów jako naukowca.
Nie zrozum mnie źle, jestem piratem i nie zamierzam cie stygmatyzować w
powodu twoich potrzeb np.: "potrzeby odżywiania się" :D

Najpierw zajmijmy sie pewnymi nieprawdziwymi tezami które ktoś ci włożył
do głowy i teraz wypaczają twoje zdolności poznawcze:
"Przy tym kapitalizm po czesci dazy do tego by osiagac swoje monopole,
bo to przynosi najwiekszy zysk wlascicielowi."

Możliwe ze miałeś w swoim życiu nieszczęście zetkną się z bardzo głupim
ludźmi zwanymi neoliberałami i ich potwornymi głupotami.

To czy "kapitalizm po czesci dazy" czy nie " dazy" są to dywagacje i
jako takie zaliczam je do spraw wiary - my tutaj  nie zajmujemy się
głoszeniem swojej wiary i głoszeniem ze nasza wiara (w co wierzymy) jest
słuszna a inne wiary (w co wierzymy) sa nie słuszne. To do niczego nie
prowadzi i proszę nie pisz więcej takich "mądrości" w tym miejscu.

Zajmijmy analizowanie problemu od tego co jest jego nawieszą bolączką -
niestety nie dostrzegłem w tym co pisałaś troski o tą kwestię.

* Tą kwestią jest poziom prac naukowych pisanych przez polskich
naukowców. *

System "czasopism naukowych" ma na celu nie zapewnienie ci pensji, ale
to byś nie publikował prac o tym ze "ziemia jest płaską".
Właściciele-wydawcy, mówmy wprost monopoliści-lobbiści którzy dotychczas
byli głównym graczami na tym rynku mieli finansowe gratyfikacje za to że
udało im się zbudować "prestiżową markę", publikowanie prac naukowych o
tym ze "ziemia jest płaska" wydatnie by im to uniemożliwiło. Mamy wiec
do czynienia z mechanizmem który promuje rozwój nauki.

Z naszej perspektywy - polskiej - żyjemy na zupełnie innym poziomie
rozwoju. Polskie uczelnie to tragedia, patologie i selekcja negatywna w
jednym.
Jest to tak potworne chory twór ze dyskutowanie o systemie czasopism
naukowych bez dogłębnego zrumienia realiów polskiej "nauki", mija się z
celem.

Niestety musi to doprowadzić do błędnych wniosków. Nie zrozum mnie źle
ja nie twierdze że masz nie otrzymywać zapłaty za prace.
Problem jest taki: ile jest warta praca polskich naukowców:
-na ile ją wyceni osoba w głównych światowych ośrodków naukowych
  *) zarówno generalizowanie jak i nie generalizowanie - jaki jest średni
poziom i jacy (choćby jednostki) najzdolniejsi naukowcy funkcjonują w
polskich ośrodkach naukowo/badawczych
-na ile wycenimy (sami) prace naszych naukowców z perspektywy naszych
możliwości/aspiracji jako państwo.
-czy jeśli zawyżymy wartość naszych publikacji naukowych (i zapłacimy
polskiemu naukowcowi pensje na którą nie zarobił) - to:
  *) czy będziemy niwelować patologie w oparciu o jakie funkcjonują
polskie uniwersytety i "ośrodki badawcze" ?
  *) czy może będą te patologie się wciąż utrzymywać ?
  *) a może patologie te będą nawet się nasilać ?

Mylisz pojęcia, myślisz ze "czasopisma naukowe" mają na celu zapewnić Ci
dochodu, tak nie jest, to jest tylko ich drugoplanowa funkcja, one mają
promować wartościowe publikacje,

"Wiec oczywistym jest fakt, ze wynagrodzenie powinno pozostac"
Oczywistym jest TYLKO fakt ze polskie uczelnie i polscy naukowcy (poza
wyjątkami) za na tragicznym poziomie.

Jeśli nie chcesz rozmawiać o tym co jest istotą (zaraz się przekonamy:)
to w mojej ocenie: tak "wynagrodzenie powinno pozostac" , ale dla
jasności sprawy to nie jest wynagrodzenie, to podtrzymywanie przy życiu
trupa polskiej nauki, modląc się o cud że on w czarodziejski sposób
ozdrowieje i stanie sie motorem rozwoju tego kraju  :|

Inną kwestią jest czy twoje oczekiwania finansowe nie są (biorąc
powyższy text) nazbyt wygórowane ?

pozdrawiam benek
PS: Pozdrawiam wszystkich pracowników naukowych czytających tą grupę
mailową :D