[pp-org] Odp: Re: Nadmiar regulacji - wpis na moim blogu politycznym

Marcin Stasiak noHuman w wp.pl
Nie, 13 Lis 2016, 18:40:41 CET

ogólne przykłady graniczne:
rozwiązanie 1: "chcącemu nie dzieje się krzywda" => problem: Ktoś komuś
podstawi papierek do podpisania że zostaje on jego niewolnikiem
alternatywnie ktoś nie będzie miał innego sposobu na zdobycie jedzenia
jak podpisać taki papierek.
rozwiązanie 2: jasno określić wszystko ale to wszystko w przepisach
=>problem: jak jest miliard przepisów to nie wiadomo za co można zostać
ukaranym np. kilkanaście tysięcy za sprzedanie starej komody(serio).
rozwiązanie 3: określić ogólny zarys co wolno a co nie i w razie czego
urzędnik lub sąd rozstrzygnie => problem..... biurokracja, uznaniowość,
zawalenie sądów robotą, nie równość wobec prawa......

rozwiązanie z Sci-Fi: Przepisać wszystko na jakiś formalny język który
byłby ścisły i poddający się formalnemu dowodzeniu poprawności , taki
"język programowania" => Problem: Ludzie musieli by się uczyć
programowania, Problem: nie łatwo dobrze odwzorować skomplikowaną
rzeczywistość ;P

Marcin.