[pp-org] Odp.: taśmy

Zbigniew Łukasiak zbigniew.lukasiak w polskapartiapiratow.pl
Nie, 22 Cze 2014, 12:05:21 CEST

Co do rozmowy Belki - to ja mam podobną ocenę - ale w tej kwestii to
właściwie nie mamy co się wypowiadać - bo to jest zupełnie poza naszym
obszarem zaintersowania. Nie mówię, że nie powinniśmy tego obszaru
poszerzać.

Moim zdaniem powinniśmy się wypowiedzieć co do:

- wolności prasy (oczywiście za ochroną tajemnicy dziennikarskiej - czy
ktoś jest przeciwny?)

- opublikowania całości (Wprost teraz oświadcza, że całości nie będzie
publikował bo są prywatne wątki - delikatna sprawa - ale ja bym był już
za tym, żeby poszła całość, bo inaczej to te kawałki będą przedmiotem
różnych gierek)

- ogólnie prywatności polityków

- możliwości manipulacji wyrywaniem z kontekstu i ocenianiem prywatnych
wypowiedzi które często są bardzo kontekstowe i używają różnych
przejaskrawień itp

- tym, że podsłuchiwanie jest teraz coraz prostsze i na pewno będą
następne podobne afery (może trzeba się z tym pogodzić i na przykład po
prostu edukować społeczeństwo co do różnicy między wypowiedziami
prywatnymi i publicznymi - patrz punkt wyżej), z jednej strony jest to
bat na polityków - ale z drugiej strony te rozmowy nie są przecież
nagrywane po to, żeby poprawić państwo.

Z.