[pp-org] Misja TVP

Outsider poztraveler w gmail.com
Pią, 31 Sty 2014, 14:07:18 CET

Jestem przeciwko takiej formie misji publicznej. Ta "misja" oznacza
możliwość tworzenia niezliczonej ilości tworów telewizyjnych, które
społeczeństwo będzie utrzymywać coraz wyższymi opłatami. Aktualnie
utrzymujemy: TVP1, TVP2,
INFO,SPORT,KULTURA,ROZRYWKA,HISTORIA,PARLAMENT,REGIONALNA,SERIALE,POLONIA,wchodzi
TV dla dzieci. Istnieje też VOD TVP na życzenie.( Całą TVP zrobiłbym na
życzenie).

Pomijając chwilowo kwestie programowe kto zaręczy , że w przyszłym roku np.
w celu stworzenia kolejnych stołków nie pojawi się np. TVP Rozrywka 1, 2 i
załóżmy Sport 1,2, 3.

Zgodnie z Ustawą z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji Art. 21
"Publiczna radiofonia i telewizja realizuje misję publiczną, oferując, na
zasadach określonych w ustawie, całemu społeczeństwu i poszczególnym jego
częściom, zróżnicowane programy i inne usługi w zakresie informacji,
publicystyki, kultury, rozrywki, edukacji i sportu".

Przecież taką misję prowadzi również Polsat, TVN itd. oferując również
zróżnicowane programy ale bez abonamentu.

Kwestia emisji bez reklamy mnie nie przekonuje. Można przecież zrobić
wersje bezpłatną przerywaną reklamami( czyli finansowana z reklam ) i
płatna na życzenie bez reklam.

Kolejny zapis w ustawie to ":respektować chrześcijański system wartości, za
podstawę przyjmując uniwersalne zasady etyki" Dlaczego nie respektować
człowieka bez wzg. na jego wyznanie religijne.

" Krajowa Rada określi, w drodze rozporządzenia, terminy przedkładania i
zakres planów finansowo-programowych mając na względzie zapewnienie
realizacji misji publicznej przez jednostki publicznej radiofonii i
telewizji, a także swobodę nadawców publicznych w kształtowaniu programów."
I tu dochodzimy do do kwestii programowych gdzie publiczny nadawca ma
swobodę w kształtowaniu programów.

Pytanie zasadnicze; Ile osób ogląda telewizję publiczną. W przypadku TV
Kultura wiem o jednym takim przypadku. A tak na poważnie to może
utrzymujemy twory- programy , które prawie nikt nie ogląda. Jeżeli
społeczeństwo oglądałoby w większości tv publiczną to jak utrzymywałyby się
inne platformy tv skoro prawie nikt by ich nie oglądał ???

I na koniec punkt 4 ustawy "Umożliwiać obywatelom i ich organizacjom
uczestniczenie w życiu publicznym poprzez prezentowanie zróżnicowanych
poglądów i stanowisk oraz wykonywanie prawa do kontroli i krytyki
społecznej;". Czy P3, DB, Fundacja Nowoczesna Polska itd., itp.
przedstawiały w publicznej TVP swoje poglądy i stanowiska ?!

Podsumowując - misja ewentualnie ale w ograniczonym zakresie czyli np. 1-2
programy z blokami tematycznymi. Generalnie byłbym za dostarczaniem TVP
kablówką wzg. satelitą osobom które wykupią dostęp czyli zapłacą ten 10
złotowy abonament. Jestem ciekaw ile osób by z tego skorzystało?

A tak właściwie co to za misja za moje pieniądze ?!