[pp-org] hasło\wyraz opisujące naszą ideę

Damian Melniczuk damian.melniczuk w gmail.com
Śro, 15 Sty 2014, 16:50:05 CET

W dniu 15.01.2014 16:32, Radek Pietron PP-PL | Polska Partia Piratów pisze:
> Cześć,
> potrzebujemy do banerów hasła, które Waszym zdaniem opisuję pirackie idee.
>
> Mamy już wolność, demokracja, brakuje 3ciego określenia - ogólnego
> jednowyrazowego.
>
> Są różne propozycje:
> - postep
> - antysystemowość
> - przyzłość
>
> macie jakieś pomysły, swoje opinie?

Ja bym zmierzał w coś zbliżonego do open czyli np. "otwartość" (tyle, że
nie wiem co taka otwartość miała by oznaczać). Może bardziej kontekstowo
"przejrzystość". To słówko mi się bardzo podoba. I bardzo kojarzy mi się
z np. ruchem wolnego oprogramowania, upraszczaniem biurokracji, prostym
prawem takim samym dla wszystkich i tym, że nie ma żadnych ukrytych
haczyków.

Antysystemowość chyba odpada, bo sami też chcemy stworzyć pewien system
- wspierający wolność, zgodny z zasadami demokracji i całkowicie
przejrzysty. Ale wciąż system. No bo chyba nie dążymy do anarchii?

Postęp z kolei też nie do końca może pasować. Jeśli spojrzymy na takie
Chiny to ostatnio są bardzo postępowi (tak mi się wydaje), ale wciąż
niezbyt wolnościowi.

A przyszłość? Hmmmmm.... jakkolwiek byśmy nie kombinowali to i tak
nastąpi więc wydaje mi się trochę bez zawartości :).

Wolność i demokracja to takie klasyki, ale chyba lepiej nie da się
faktycznie zawrzeć podstawowych idei.

Pozdrawiam,
Damian