[pp-org] TTIP - konsultacje w Min Gospodarki

Halbersztadt Jozef (jothal) jozef.halbersztadt w gmail.com
Pią, 4 Kwi 2014, 08:48:42 CEST

Inna uwaga, ale wydaje mi się, że na temat.

Dla systemu TTIP jest o rząd wielkości ważniejszy niż ACTA.

Dlatego nie da się go obalić. Do tego trzeba byłoby zmiany władzy na
antysystemową i to w któryś z ważniejszych państw.

Jestem optymistą i uważam, że da się TTIP w sporym stopniu skorygować. Ale
to tego trzeba innego podejścia niż opartego na negacji pospolitego
ruszenia. Podejścia takiego jakie już pojawiło się w związku reforma
ochrony danych osobowych i czy przepisami o neutralności sieci. Nie
wystarczy oponować, trzeba samemu przedstawiać alternatywne formuły. Trzeba
być zgranym zespołem i co niezbędne współpracować z ludźmi władzy, którzy
potrafią takie alternatywne formuły oficjalnie przedstawiać i obronić przed
kontratakami starego systemu.

Znakiem czasu jest, że w przypadku neutralności sieci w wiodących rolach
były prawie same kobiety: S&D (Trautmann Catherine), Greens (Andersdotter
Amelia), ALDE (Schaake Marietje), GUE (Ernst Cornelia). Tak samo w EDRi,
LQDN, Access.

 JH