[pp-org] Pytanie

Piotr Roszatycki piotr.roszatycki w gmail.com
Śro, 1 Sie 2012, 20:29:15 CEST

Wydaje mi się, że tu chodzi o ideę Partii Piratów, która nie zajmuje
się tyle polityką, co właściwie meta-polityką. W takim kontekście
można zajmować się np. gospodarką bez ideologii, bo chodziłoby tu o
tworzenie ogólnych reguł dotyczących zajmowania się gospodarką, a nie
konkretnymi, bieżącymi sprawami.

Tak długo, jak długo Piraci nie zamierzają tworzyć samodzielnego
rządu, nie ma sensu zajmować szczegółowego stanowiska dotyczącego
każdego resortu. Ja nie odpowiadałbym na pytanie, gdzie, w co
inwestować. Ja bym chciał odpowiadać na pytanie: w jaki sposób, na
jakich zasadach.

Myślę, że wszyscy Piraci łapią ten rdzeń idei pirackiej: upubliczniać
rzeczy publiczne, chronić prywatność rzeczy prywatnych. Z tego rdzenia
wynikałby też stosunek do spraw np. gospodarki: transparentność,
jawność, antykorupcja, antynepotyzm.

To nie chodzi o unikanie tematów, które mogłyby powodować wewnętrzne
podziały. Ja sobie wyobrażam Partię Piratów z wewnętrznymi frakcjami:
zielonych, czerwonych, czarnych i nawet tęczowych. To byłoby możliwe,
jeżeli byłaby zgoda co do tego rdzenia. Póki nie mamy konieczności
schodzić na poziom polityki bieżącej, a mamy jeszcze komfort myślenia
o meta-polityce, te kolory flagi pirackiej nie mają na razie
znaczenia.